Hva skjer?
28.mai: Samspill HK og JK.
30.mai: Samspill aspiranter - Bekkestua.
30.mai: samspill aspiranter - Hosle.
Følg korpset på Twitter! Nyheter:
06.mai: Åpen øvelse - prøv et instrument
01.mai: Stort loppemarked på Hosle
Bli Musikant!
Begynne i korpset?
Begynne i korpset? Korpscamp 13. juni
Hvorfor spille i korps?
 

 

Søppelplukking før 17. mai - 30 min dugnad 13. mai
 

Oppdatert 6.5.2019

Hei alle flotte korpsforeldre!

Først: Tusen takk for fantastisk innsats på helgens loppemarked. For en gjeng, for et vær, og for en innsats!

Med tanke på at man i dag går rundt og akker seg litt over slitne kropper etter helgens strabaser er det kanskje ikke den ultimate timingen å sende ut en ny e-post om dugnadsaktiviteter i korpsregi, men denne gangen styres det ikke av oss i styret.

Bærum kommune har hvert år en trekning blant organisasjoner og foreninger om tildeling av ruter for søppelplukking, vår og høst. Svaret for 2019 kom dessverre veldig sent fra kommunen.  Vi mottok gladnyheten om at  vi ”vant” en rute i årets lotteri i forrige uke.

Men, vi vant til gangs! 20.000,- kroner får korpset, om vi alle bidrar med en liten aftenstur og tar med oss litt søppel på veien. Ca 20 - 30 min pr familie. Søppel skal plukkes to ganger, en gang nå i vår, og en til høsten. Kommunen vil at vår-ryddingen skal gjøres før 16. Mai.

Opplegget blir derfor som følger:

 

Last ned:
2019_Soppelplukking_omrader.pdf
Familer_soppelplukking_var_2019.xls

Vi har delt inn vårt område i roder. Hver rode deles av en til to familier. Vi har fordelt mellom hovedkorps og juniorkorpsforeldre. Aspiranter slipper dette:-)

Vi legger opp til felles innsats MANDAG 13. MAI . De som ikke kan denne datoen sørger selv for å organisere plukking av sin rode, og melder til meg når de vil utføre plukkingen. Bruk da egne sekker (svarte og gjennomsikte er ok). På 13. Mai vil vi stille med søppelsekker og tilhenger for kjøring av søppel til Isi. Vi møtes på grusplassen ved Nadderud stadion/KIWI (som på det ”oppdaterte” kartet fra kommunen heter Nadderud VGS).

Søppelsekker deles ut fra kl 17.30.

Henger for levering på Isi blir på parkeringsplassen frem til 19.30.

Vedlagt finner dere kart for vårt område, inklusive inndeling av roder. Vi har fått tildelt området HASLUM - rute 13. 

Merk at det er teksten som angir området, illustrasjonen kan noen ganger avvike litt fra det området som teksten beskriver (og nord er på de fleste utklippene mot venstre).

Det er en til to familier som deler hver rode, så dette skal ikke ta lange tiden å få gjort. Maks 30 minutter.

Husk gode hansker.

Om det skulle være noen spørsmål eller innspill, ta gjerne kontakt!

 

Mvh

Kjersti Tubaas

Styremedlem 

Hosle- og Bekkestua skolekorps

tlf 92442884

sekretaer@hoslebekkestua.no / info@hoslebekkestua.no 

Utskriftsvennlig sideVis utskriftsvennlig side
 
 
  Kopiering av innhold er ikke tillatt uten avtale med korpset. Om publisering av bilder og film
(C) 2017 Hosle og Bekkestua skolekorps Bispeveien 73, 1362 Hosle. Org nr: 993 771 546. Utviklet av Thomas Herland